Skip to main content

Z roku na rok coraz bardziej rośnie świadomość konieczności pozycjonowania stron i sklepów internetowych, w związku z tym na rynku pojawia się coraz większa ilość firm pozycjonerskich. Obietnice natychmiastowych efektów, najniższa cena na rynku, gwarancja osiągnięcia najwyższych pozycji – to tylko niektóre z chwytów marketingowych, które stosowane są po to, aby pozyskać klienta. Na co więc powinno zwracać się uwagę, aby wybrać rzetelną firmę pozycjonerską i nie dać się zwieść handlowcom? Na pewno nie na cenę, bowiem zazwyczaj to najczęstsza pułapka, na którą dają złapać się klienci. O ile łowienie promocji sprawdza się w centrum handlowym, o tyle jest najgorszym z możliwych kryteriów jeśli chodzi o usługę pozycjonowania. Droga do najwyższych wyników związana jest bowiem z ciągłą walką z konkurencją. Zwyciężają te domeny, które posiadają najlepszej jakości zaplecze, a jakość kosztuje, zatem wymaga odpowiedniego budżetu. Tanie metody pozycjonowanie nie tylko nie zagwarantują nam stabilnych wyników, ale mogą zaszkodzić domenie i narazić ją na kary ze strony wyszukiwarki (filtry ręczne, bany). Klucz do sukcesu jest więc dość oczywisty: nie pytaj o rabat, pytaj o doświadczenie na rynku i osiągnięcia. Rekomendacje zadowolonych klientów, wiedza pracowników, setki fraz wypozycjonowanych do najwyższych wyników, wieloletnie doświadczenie w branży – to są kryteria, którymi klient powinien kierować się podczas wyboru firmy pozycjonerskiej. Pozycjonowanie z roku na rok staje się coraz trudniejsze, dlatego też warto stawiać na firmy, które od wielu lat działają na rynku pozycjonerskim. W walce ze zmieniającymi się algorytmami wyszukiwarki wygra tylko wiedza, doświadczenie i jakość. Klienci często zadają pytanie jak wygląda współpraca z firmą pozycjonerską, od czego należy zacząć działania i po jakim czasie można spodziewać się pojawienia pierwszych efektów w wyszukiwarce. Drogę do osiągnięcia najwyższych pozycji można podzielić na pięć etapów:

  • Przygotowanie spersonalizowanej oferty – proces pozycjonowania zaczyna się od wyboru fraz, czyli słów kluczowych, za pomocą których użytkownicy będą trafiać na stronę internetową klienta. Frazy kluczowe powinny być ściśle związane z ofertą produktową firmy i z zakresem jej działalności, tylko wtedy przyniosą bowiem pożądane efekty sprzedażowe. Podczas ich doboru korzystamy z narzędzi Google, które pomagają oszacować ich popularność i konkurencyjność. Naszym klientom proponujemy tylko takie frazy, które będą miały przełożenie na ruch na stronie oraz zagwarantują wzrost sprzedaży.
  • Optymalizacja strony internetowej – aby pozycjonowanie było skuteczne, rozpoczynamy pracę od audytu strony, czyli od przeanalizowania tych elementów, które mogłyby utrudnić osiągnięcie wysokich wyników. Prace optymalizacyjne to wszystkie działania, które mają na celu udoskonalenie witryny w ten sposób, aby była ona jak najbardziej przyjazna wyszukiwarce.
  • Budowa zaplecza pozycjonerskiego – kiedy strona jest już zoptymalizowana, zaczynamy budować zaplecze pozycjonerskie. Celem osiągnięcia najwyższych pozycji tworzone się teksty autorskie powiązane tematycznie z działalnością klienta, które w dalszym etapie są odpowiednio linkowane do strony klienta z wartościowych witryn internetowych.
  • Pilnowanie osiągniętych pozycji – naszym zadaniem jest nie tylko wypozycjonowanie fraz kluczowych do wysokich pozycji, ale również pilnowanie ich i szybkie reagowanie na ewentualne spadki wynikające z działań konkurencji czy też zmian/aktualizacji algorytmów wyszukiwarek.
  • Raportowanie wyników – po zakończeniu każdego miesiąca przesyłamy klientowi raport pozycji fraz oraz – jeśli jest taka potrzeba – przedstawiamy uwagi dotyczące usprawnienia usługi.